jisses......

Vilket stök det kan bli med en knöl.... Nu handlar det inte om exmaken utan om tumören som vovven hade på ryggen. Opererades i onsdags. Såret sprack nu på lördag kväll klockan sju. Vad gör man.? Här står hundstackarn mitt på köksgolvet med ett 6cm långt hål i ryggen. Muskulaturen blottad. Jag bara väntade på att de resterande 20 stygnen skulle gå upp.Då kanske jag plötsligt skulle vara ägare till två halva hundar. Hur skulle det se ut ?

Det var bara att slänga sej på telefonen och försöka hitta jourhavande veterinär. Det fanns en i Östersund. Det visade sig också finnas en grundavgift på tretusen bara för att man kommer dit... Fast egentligen, det finns ju inget val såna här gånger.Man måste ju bara försöka fixa till saker. Så länge det nu finns en chans......

Men varför, varför händer alltid katastrofer, större och mindre,utanför kontorstid? Har någon någonsin varit med om att en enda unge har gjort illa sej eller blivit akut sjuk mellan nio och fem en vardag. Ett enda njurstensanfall på kontorstid någon ? Finns det ett enda barn som är fött under ordinarie mottagningstid.

Egentligen är det enda raka att helt enkelt stänga alla sjukhus, polisstationer och brandstationer mellan nio och fem på vardaga för då händer det ju ändå inget. Kanske gäller detsamma för vetrininärer.

Jag fick mej iallafall en resa till Östersund i den vackra vårkvällen. Där träffade jag en trevlig och glad vetrinär. Det bästa hon visste var att sy. Fick lära mej en hel del om hur man spolar rent ett dränage och lägger tassbandage. När jag strax efter tolv var på väg hem igen hade jag en sån där väldigt trött men lite glad "efter-festenn-känsla". Jag hade ju åkt bort och varit borta sent på kvällen en lördag så det var väl det som lurade mej. Fast hade jag nu varit ute och festat  skulle det knappast ha gått åt en fjärdedel så mycket pengar.

Men mina barn, pengar kommer och pengar går .Så är det bara.

Kommentarer
Postat av: Carina

Ursh & fy!!Stackars lilla Bente..Hoppas att det går bra nu,så att såret får läka ihop riktigt..

Kram på er!!

2009-05-10 @ 20:59:26
URL: http://cinahsspace.blogspot.com
Postat av: Susanne

Usch då! Så otrevligt!! Hoppas verkligen det ordnar till sig för henne nu!!

2009-05-11 @ 22:44:07
Postat av: Marie

Ja nu går det undan minsann.. På lördag måste det nog finnas någonting som stoppar våran lilla upptäckare. Vore ju förargligt om hon föll ner för trappan. Den är ju både hård och brant. Ajajaj.. :p

Har duschat bettan nyss. det behövdes. vattnet var nästan svart. inte bara av pälsen tyvärr.. Huvva.



Natti natt!

2009-05-11 @ 22:49:11
URL: http://varlensbasta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0