Inte fullt 100

Nä, har aldrig känt mej fullt 100. Allt jag gör blir bara ungefär och nästan. För det mesta märks det inte så väl eftersom tillvaron till sin natur är ganska så flurig men ibland blir jag tvungen att ta itu med nåt som kräver någon sorts perfektion och då blir det svårt. Eller rättare sagt omöjligt.

 Därför hatar jag att putsa fönster Alltid är det någon liten jäkla fläck kvar mitt i blickfånget eller flammigt i kanten. När andra putsar fönster blir det rent. När jag gör det blir det nästan rent på ett ungefär. Rent till sisådär 85%. Sedan stryker man gardiner så att de är lite skrynkliga. Jag lovar att jag har lagt ner minst dubbel så lång tid som andra  både på fönstren och gardinerna men det syns verkligen inte. Det är trist.

Jag tror att den här oförmågan hänger ihop med att jag helt saknar sinne för detaljer. Det är en evig tur att jag inte behöver hitta ett par hundra skalbaggar och larver varje dag för att ha nåt att stoppa i mun. Vore det så skulle jag svälta ihjäl. Jag skulle aldrig lyckas lägga märke till maten ens. Min värld är ett vackert landskap betraktat uppifrån ett mycket högt berg. Alla små saker försvinner men överblick, det finns det gott om.

Å andra sidan har jag ju träffat på en och annan som har varit helt detaljstyrd och jag tror minsann inte att det är enklare på något vis.



Kommentarer
Postat av: Susanne

Putsa fönster ja... Har alltid nån tanke innan jag börjar, att NU ska det minsann bli rent och fint! Av nån underlig anledning blir det aldrig riktigt som jag tänk... Tröstar mig med att de i allafall är RENARE än de var innan och det räcker för mig. På sommaren så ser man det inte så väl - då är man ju mest ute, och på vintern ser man det inte alls för då är man bara hemma när det är mörkt!!

Inte så mycket att haka upp sig på alltså!! :-) Brukar dessutom ha som måtto, att den som inte är nöjd med mina fönster - får väl putsa dem själv då!! ;-) Har aldrig hänt att nån gjort det...

2009-05-21 @ 23:19:13
Postat av: Lotten

Har en filosofi gällande det här med fönstren... att det kan ju ha regnat - och då blir det en fläck här och där...OCH ingen människa kan väl tro att man putsar fönstren direkt efter varje väderomslag.

Ungefär som om man tar på sig ett par halvtaskigt rena byxor med en väl synlig fläck på - jag kan ju precis ha fått den och inte hunnit hem och byta :-)

85% tycker jag är en bra siffra! en god prestation helt enkelt.

2009-05-22 @ 01:13:27
Postat av: Jag

Kul att se att det finns fler nattugglor i bloggosfären.

2009-05-22 @ 07:01:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0