Milspöket

Bet huvet av milspöket i helgen. Jag har de senaste veckorna sprungit rundor på 6km,7km och ibland tom 8 km och hela tiden har jag tänkt att det här gick ju bra men en hel mil det klarar jag aaaaldrig. Jag har räknat på sträckor och sett att jag kommer att få lov att remma iväg till Singsån för att få ihop en mil.Eller alla uppförsbackarna till Hoo. Det går ju bara inte.

Problemet är bara att jag har anmält mej till tjejmilen. Som namnet antyder går det loppet över en mil. Dessutom har mammsen berättat för hela Rossöbyn att jag kanske  ska springa Bäverloppet i Juli. En mil långt det också. Börjar alltså känna en viss press...

Nu i helgen slog det mej att jag brukar springa två olika rundor en på 4km som går västöver och en på 6km som går östöver. Varierade rundor utan alltför mycket uppförsbackar och trista raksträckor. Tänk om man skulle lägga ihop dem. Det blir en mil det kan även jag räkna ut.

Hur det gick ? Jo tack, bara bra. Fast långsamt. Som vanligt sitter motståndet mer i huvet än i benen.

Kommentarer
Postat av: Susanne

Promenerade 8 km i dag...det kändes som om det räckte... Skulle vilja springa men har inte riktigt nått dit än... En dag kanske! :-)

2009-06-10 @ 15:25:48
Postat av: Me

Man vet när den dagen kommer.. Det är nämligen precis den dagen då det känns urtrist att gå.....

2009-06-11 @ 09:46:57
Postat av: LS

imponerande!

2009-06-11 @ 23:29:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0