Egotripp

Springandet håller på att utveckla sig. Ja, inte så att det går snabbare eller lättare. Nej, mera till någon typ av mani. När ska jag hinna ut och springa, vilken runda ska jag ta, vad är det bäst med för kläder, hur fort kan det gå, hur långt blev det idag??

Det är det enda som min stackars hjärna vill och orkar syssla med. Det är rätt konstigt för just löpträning är ju annars inte särskilt mycket till att fundera på.

Resten av världen verkar konstigt nog inte särskilt intresserad heller...
Men det finns som tur är ett forum för de besatta. Det heter jogg.se och innehåller allt för att man ska orka hålla sina funderingar igång..Där kan man bla få reda på följande:

Jag har sprungit drygt 12 mil så ja ghåller egentligen som bäst på att passera Krokom. När jag började hade jag en snittid på drygt 8.30 per kilometer. Numera ligger den på ungefär 7.20. Den bästa tiden hittills är 6.32.  Devn vanligaste löprundan går hemifrån upp till och runt elljusspåret och sedan tillbaka. Det ä r 7km.
Målet att hinna springa två mil i veckan når jag sällan.

Ja, mina barn, man kan snöa in på precis vad som helst så passa er noga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0