Matallergi

Har drabbats av total och fullkomlig matallergi. Jag tål överhuvudtaget ingenting. Redan när jag tänker på vad vi ska äta så börjar det trycka över tinningarna. Jag gör allvarliga försök att komma på nåt som är gott, lättlagat och hälsosamt men huvudvärken tar i allt värre så jag brukar ge upp.
Medan jag handlar maten så inträder dessutom tunnelsseende och allmänna svimmningskänslor. I kassan på matvaruaffären drabbas jag av yrsel.Sen ska de förbaskade kassarna släpas hem. Det ger stickande värk i armarna och utslag i handflatorna. Efter det ska man på något vis lyckas laga maten till nån tid då de flesta är både hemma och hungriga, åtminstone lagom hungriga blir de alltför hungriga hinner de äta sej mätta på mackor eller frukt.
Matlagningen är skäligen enkel ,eftersom jag aldrig lyckas tänka ut  nåt annat än korv å mackaroner, så den klarar jag utan men.
Sen ska då alla  till matbordet ungefär samtidigt . Denna arbetsuppgift  brukar resultera  hyperventilering och utbrott av ren stress.. Själva ätandet är avklarat påså kort tid att det är ett under att nån får i sej nån mat alls.
Att sen titta på de sorgliga resterna och allt kladd ger allmän andnöd och kliande utslag på halsen
Hur i allsindar hanterar man en sån här allergi ?


Kommentarer
Postat av: Anonym

Delegering? Åtminstone de två stora borde kunna ta nån dag var... Brukar göra susen att få släppa tankarna helt och bara ha kvar den där tvåminutersstunden vid matbordet när alla äter att fundera på! :-)

2009-07-14 @ 22:27:01
Postat av: Marie

Focus20TrendHgv130hk__22012480.htm?ca=3&w=2" rel="nofollow">http://www.blocket.se/dalarna/FordFocus20TrendHgv130hk__22012480.htm?ca=3&w=2



2009-07-16 @ 10:13:20
URL: http://varlensbasta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0