K & F

Vad vet man om barnuppfostran egentligen ?
Jag började redan i sexårsåldern med att försöka ta hand om min lillasyster. Sedan blev det ett evigt barnvaktande åt alla grannar. Ett år som barnpiga på heltid när jag slutade högstadiet och sen lärarjobb och egna barn.
Jag har hållit på att ta hand om ungar i hela mitt liv.40 år av oavbrutet barnskötande.Tror ni jag vet något om barnuppfostran? Inte ett smul. Allt jag vet är det som står i rubriken.
Kärlek & Förväntningar. Det är det som får folk att växa. Men i vilka doser. 60% kärlek och 40% förväntningar eller kanske 98% kärlek och 2% förväntningar. Hur vet man när det blir rätt ?
Och så kan man ju undra hur det går om det blir fel. Ungar som får alldeles för lite kärlek och för mycket förväntningar, vad händer med dem ? Å andra sidan verkar det osannolikt att man skulle kunna överdosera kärlek så det är väl åtminstone riskfritt. Tror jag....

Nä mina gullungar, inse att ni bara är försöksexemplar i jakten på den exakt avpassade mixen. När jag har kommit på den ska jag skriva en bok och bli rik. Då får ni åtminstone ett stort arv att se fram emot som plåster på såren.

Kommentarer
Postat av: eva lindholm

Hejsan du har i alla fall lyckats bra för du har väldigt trevliga barn

Eva

2009-07-29 @ 20:24:07
Postat av: lilla ja

Jo, de är jätterara.Frågan är väl om de är det trots den uppfostran de har fått eller tack vare...

2009-07-31 @ 09:37:02
Postat av: eva

Ha Ha du är finurlig du

2009-07-31 @ 13:32:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0