Trams

Nu var det ju så att den här bloggen skulle innehålla idel djupsinnigheter  och äkta livsvisdom. Den skulle liksom bli som en rik källa full av goda råd och tröstande tankar för alla  hugade sioickulanter att  ösa  ur.
Och vad sitter jag då och funderar på. Jo, stegräknaren. Är helt fixerad vid den jakla prylen. Stora kullstarundan 6981 steg. Dansa en låt i källaren med Erika (ca 3 minuter) 399 steg. Till konsum 1122 steg men hem från konsum 1247 steg. Varför blir det så ? Tar man kortare steg om man bär tyngre ? Eller beror det på att det är uppför ?
Sortera och lägga bort tvätten 1760 steg.
Nu har jag en väldig lust att springa upp och ner i trappen ett tag för att  fixa loss några tusen steg till men jag ska nog låta bli. Jag måste bryta denna skadliga tävlingshets som driver mej att ta långpromenader i iskallt regn fast jag är snuvig och hostig. Fast utan trapspring så blir det bara ca 10.000 steg idag. Kanske det blir lite mer om jag joggar på stället medan jag diskar och hopar runt lite medan jag borstar tänderna.
Nej, mina barn börja fr all del inte med nåt som går att räkna. Det driver bara fram prestationshets och elände. Troligen slutar det med magsår, stresseksem och fläckvis håravfall.

Kommentarer
Postat av: Lotten

Åsa!

jag bara ÄLSKAR din blogg. Skriv, skriv, skriv...

Jag är med i samma bestatthet. Det är plötsligt finafisken att ha glömt det man skulle ha med sig ner från övervåningen - då får man ju gå upp igen- och tjäna några steg .-))

2009-04-05 @ 22:45:31
Postat av: Marie

Hahaha du är för härlig Åsa.

Springmarshen i regnet här om dagen var nog lite onödigt, du är ju endå hemma med förkylning idag.



Håravfall har jag ändå, även fast jag egentligen inte räknar mer än timmar mellan annas matningar.. :P

2009-04-06 @ 14:40:04
URL: http://varlensbasta.blogg.se/
Postat av: Carina

Först vill jag tacka dig för tipset på signerat.se Tack vännen!! Sen oj,oj hmm, ska nog ta & skaffa en stegräknare jag oxå...Vi kanske kan göra det till en kul pepp grej ;) Alltid bra att gå sina x antal steg ju ;)

Sköt om dig & fortsätt skriv =)

Kramelikram

2009-04-06 @ 16:00:51
URL: http://cinahsspace.blogspot.com
Postat av: Susanne

Här är en till som är med i samma besatthet! Nästan så man "råkar" glömma nåt, så man får gå en gång till! ;-)

2009-04-06 @ 18:14:26
URL: http://blackbeauties.webblogg.se/
Postat av: Marie

Ja men vad gör man inte när Anna får försig att maraton-sova då? Joo fixar och grejar sådant som kan vara bra att ha gjort.. Förutom det som skulle BEHÖVAS typ dammsuga, packa ner det som packas kan.. Slänga allt rat som din son tycker kan "vara bra att ha" :p

2009-04-06 @ 21:18:36
URL: http://varlensbasta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0