Sunday evening blues.....

Är inte en låt av Miles Davies, tror jag iallafall, men det borde det vara. En riktigt plågsamt släpig och halvt dissonant sak. The sunday evening blues är ett hemskt tillstånd och det blir värre och värre för varje år som går. När jag var ung och ny i yrket så satte jag mej helt enkelt vid pass halvåtta på söndag kväll och gick igenom måndagen och la iordning allting som jag skulle ha. Då började jag tänka på jobbet ungfär kvart över sju. Det gör jag nu också.Jag börjar gruva mej för att jag ska jobba pp måndan så där vid kvart över sju på söndag morgon eller på lördag kväll. Hugaligen mycket tid går till spillo här. Man är som en annan gruvarbetare.. Bli aldrig sånna, kära barn...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0