Fula ord

- Inte fäja och säja phula ord. Så brukar liten Erika förmana sin storebror. Det ligger väl nåt i det. Inte ska man säga fula ord. en vilka ord är fula ? Det är en lite knivigare fråga. När den store broren var fyra år och gick på dagis så visste han två fula ord. Det ena var "nej" för det var ett ord som han helst inte ville höra. Det andra var "du får inte va me´"av exakt samma anledning. Visst kan man hålla med honom att det där senare är ett av de fulaste ord som finns. Nu sedan jag blev vuxen har jag hittat två nya fula ord. Ord som dränerar en på all kraft, energi och livsglädje. Dessa tvåord är så knäckande att det skulle vara förbjudet att ens tänka dem. Detena är "måste" och det andra är "borde". Dessa båda fulingar håller jag på att försöka radera ur mitt ordförråd.

Kommentarer
Postat av: Lotten

Ja man borde verkligen sluta tänka på alla måsten.

2009-04-21 @ 22:56:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0